Alfa Bravo se vydala na cestu snižování emisí
Jednatel společnosti Alfa Bravo Rostislav Soudek popisuje tento historický okamžik jako další krok směrem k udržitelnosti pro naši „zelenou“ planetu. S rostoucí poptávkou po ekologičtějších službách ze strany svých zákazníků si uvědomuje výhody pokročilé technologie zemního plynu, kterou IVECO nabízí. A jak sám říká, je to již zralá a praxí prověřená alternativa k naftě a poskytuje udržitelné řešení pro dlouhodobé snižování emisí.
![stralis np stralis np](https://iveco-new.studio-animato.cz/files/dalsi_milnik-_prvni_tahac_iveco_na_lng_zacal_slouzit_dopravci/636027098136031454.jpg)
LNG nahradí naftu. Evropa začíná jezdit na plyn
Tahač bude nasazen na lince Brémy – Leuven a je součástí projektu, jenž je dalším krokem k jednomu ze čtyř cílů trvale udržitelného rozvoje pivovarnické společnosti AB InBev, kterým je snížení emisí CO2 o 25 % v hodnotovém řetězci. „Od roku 1991 je vizí značky IVECO, že technologie LNG jednou nahradí naftu. V Evropě je vidět na silnicích stále více nákladních vozidel IVECO Stralis poháněných zkapalněným plynem, a o této technologii se v České republice začíná mluvit nahlas," uvedl Jiří Kouba ze společnosti Auto Future s.r.o.
Předání v Českých Budějovicích se zúčastnil také zástupce společnosti GasNet, největšího distributora zemního plynu v ČR, která je průkopníkem v oblasti budování infrastruktury LNG plnících stanic, a současně se hlásí ke svému závazku podporovat využívání zkapalněného zemního plynu jako paliva pro nákladní automobily.
Až do Neapole na jednu nádrž. Nový Stralis nemá s dojezdem 1 600 km konkurenci
Z pohledu výkonu nemá Stralis NP s dojezdem 1 600 km na trhu v současné době konkurenta, protože přináší až o 17 % více síly a o 6 % vyšší točivý moment než vozy jiných značek. Zvládá totiž 460 koní a 2 000 Nm kroutícího momentu, což je podobné jako jeho naftová varianta. Jenže tak činí s rozdílem zajímavých úspor na TCO zásluhou nižších nákladů na palivo, absencí AdBlue a filtru částic. Řidiči oceňují komfort a pohodlí díky tichému vnitřnímu prostředí a propracovanému infotainmentu.
![20191107-135320 20191107-135320](https://iveco-new.studio-animato.cz/files/thumbs/dalsi_milnik-_prvni_tahac_iveco_na_lng_zacal_slouzit_dopravci/20191107-135320.2115011581.jpg)
![52501619-682115058857719-4778152512664371200-n 52501619-682115058857719-4778152512664371200-n](https://iveco-new.studio-animato.cz/files/thumbs/dalsi_milnik-_prvni_tahac_iveco_na_lng_zacal_slouzit_dopravci/52501619-682115058857719-4778152512664371200-n.2115011581.jpg)
![636027098136031454 636027098136031454](https://iveco-new.studio-animato.cz/files/thumbs/dalsi_milnik-_prvni_tahac_iveco_na_lng_zacal_slouzit_dopravci/636027098136031454.2115011581.jpg)